Recepty starých materí: Vylepšené babičkine rezance

Vždy keď som trávila letné prázdniny u babky varila mi samé dobroty. No na jednu z nich si pamätám najlepšie – DOMÁCE REZANCE. Kým babka miesila a vaľkala cesto pobehovala som okolo a čakala som na to, kedy ich konečne nakrája aby som si z nich mohla ukradnúť. Chuti domácich rezancov sa nič nevyrovná!
Teraz keď bývam mimo domova rada si pripomínam tieto časy prípravou babkiných rezancov, ale s menšou úpravou.
Tieto rezance sú skvelé do slepačej či fazuľovej polievky alebo s makom či s tvarohom.

Potrebujeme:

hladká špaldová múka
celozrnná špaldová múka
vajíčka
štipka soli

Postup:

Vo všeobecnosti platí, že na 100 g múky potrebujeme jedno vajce. Moja babka ma to však naučila robiť inak. Na pracovnú dosku si vysypala určité množstvo múky (tak od oka, podľa toho koľko rezancov si chcela spraviť) a do stredu vyhĺbila jamku kde dala vajíčka a postupne okolitú múku zapracovala do vajíčka až jej vzniklo tuhé, ale stále trošku lepivé cesto.
V prípade, že sa chcete riadiť presnou váhou tak je postup takýto: vezmeme si oba druhy špaldovej múky a zmiešame ich 1:1 ( teda 50 g hladkej a 50 g celozrnnej múky), pridáme jedno vajíčko, štipku soli a vypracujeme cesto. Cesto dáme na pomúčenú dosku a rozvaľkáme na tenučký plátok, ktorý necháme trošku obschnúť. Keď je cesto obschnuté preložíme ho na polovicu a nakrájame na pásiky široké asi centimeter alebo dva (poďla toho aké dlhé ich chceme). Tieto pásiky potom naukladáme na seba a nožom odkrajujeme rezance (hrúbka závisí od vás, môžu to byť niťovky až extra hrubé rezance). Rezance rozprestrieme na doske a ešte necháme chvíľu obschnúť. Potom ich stčí už len uvariť v osolenej vode a zjesť!

Prajem dobrú chuť!

2 Comments Add yours

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.