Učím sa byť minimalistkou. Od manžela!

O pár mesiacov sa konečne budeme sťahovať z nášho tretieho podnájmu do vlastného domčeka na Záhorí v malebnom prostredí Malých Karpát. Bude to naše už štvrté sťahovanie, resp. piate ak rátam aj to z Košíc na bratislavský internát.

Pri každom sťahovaní nám najviac času prirodzene zabralo balenie. Za 8 rokov mimo nášho východoslovenského domova sa nám nakopilo množstvo vecí. Avšak stále sa držíme relatívne v norme, keďže sme obmedzení priestorom v podnájme. Bývanie sme si však samozrejme chceli spríjemniť a tak sme si nakúpili odšťavovač, waffľovač, mixér, vysávač či rôzne maličkosti, ktoré by náš prechodný domov zútulnili.

Ako každá žena sa prirodzene rada obliekam, dopasuvávam kabelky s topánkami či doplnkami. Avšak nie som tá typická nákupná maniačka, ktorá pobehuje po obchodoch celú sobotu lebo sa začali predávať nové kolekcie či preto, že sú výpredaje. Radšej zájdem do second-handu keď majú všetko za 1 euro a kúpim si tri pekné veci. Postupne som si uvedomila, že tam chodím častejšie a že kupujem veci preto, že sa mi páčia a nie preto, že ich potrebujem. Som vcelku úchylák na kabelky, bižutériu, šatky a pyžamá.
Postupne som si uvedomila, že mám toho naozaj nejako veľa. Nielen oblečenia, ale vecí vo všeobecnosti. Mala som nekvalitné topánky, ktoré ledva vydržali jednu letnú sezónu či v zimnom období premokli pri prvom snehu. Všimla som si, že mám pekné krabičky, košíčky, no iba tak na ozdobu a že sú v podstate prázdne.

Pri predstave, že to všetko budem musieť baliť a prenášať do nového domu, ktorý nechcem mať zaprataný hlúposťami som sa rozhodla, že postupne veci začnem triediť.
V prvej fáze som vytriedila posteľné prádlo, na ktorom už bolo badať, že sme ho zdedili po rodičoch, oblečenie, ktoré som na sebe nemala riadne dlhú dobu, no stále bolo v skrini v kolonke “možno si ho niekedy oblečiem”, topánky, ktoré sa mi páčili, no už mali tak rozbitú pätu, že by som v nich na ulici vyzerala asi dosť úboho či “kvalitné” plechy na pečenie, ktoré už hrdzaveli. Väčšinu vecí (jedno obrovské vrece) sme darovali sociálne slabším rodinám, tie nepoužiteľné šli do koša.

Nedávno sme s manželom zablúdili do obchodu s domácimi potrebami a ja som hneď schmatla dve formy na pečenie. Veď sa mi tak páčia a stoja iba 3 eurá! Manžel ma hneď upozornil, že kvôli sťahovaniu ich nebudeme teraz kupovať a pripomenul mi, že takéto lacné formy sa mi už zopárkrát vypomstili, že po nasťahovaní kúpime kvalitné, hoc aj drahšie. Uvedomila som si, že má pravdu a tak poputovali späť do regálu.

„ Nie sme takí bohatí, aby sme kupovali lacné veci.”

Môj manžel je prirodzený minimalista. Má troje nohavice, dvoje kraťasy , zopár mikín a tričiek, dvoje topánky, kvalitné nohavice, mikinu a termoprádlo na turistiku a zopár starých vecí na beh či bedminton. Vždy som sa mu posmievala, že v skrini má prievan, on naopak krútil hlavou nad mojou preplnenou policou.

Čoraz viac si uvedomujem, že v skutočnosti ani ja nepotrebujem množstvo vecí a že tie, ktorých som sa zbavila, mi v živote vôbec nechýbajú. Už si ich ani neviem vybaviť.

Pri prvej fáze môjho triedenia som veľa vecí odkladala, zo strachu, že čo ak mi budú chýbať či budem ich možno raz potrebovať, no povedala som si, že sa do toho pustím zas. Už mám v hlave načrtnutý zoznam čoho sa opäť zbavím a neviem sa toho dočkať.

Sledujte ako sa mi bude dariť. Alebo ešte lepšie. Poďte minimalizovať so mnou!

2 Comments Add yours

  1. Monika píše:

    Krasne! Ja som na tom podobne, manzel minimalista a raz za cas ma donuti “prefuknut” domacnost a povyhadzovat zbytocnosti. Tiez mam rada ozdobky, krabicky, vankuse, deky a podobne. Maniacim s taskami a topankami…vlastne teniskami lebo ja som taky tomboy ;). Manzel ma trochu uci a otvara mi oci. Tazko sa od toho odvyka, ale nedavno som pretriedila kuchynu a normalne som bola unesena ako fajn to vyzera bez zbytocnosti. Tie su mozno same o sebe chutne a pekne, ale asi to netreba prehanat. 🙂
    Drzim palce so stahovanim a uzivajte si krasne novy vlastny domcek. Ten pocit ist do vlastneho domceka z bytovych prenajmov som si vychutnala pred dvoma rokmi a je to stale uzasne!!!

    Like

    1. Monika, ďakujem za komentár aj podporu. Aj ja sa rada obklopujem peknými vecami, ale ako vravíte, netreba to preháňať Čím ďalej tým viac sa stotožňujem s heslom, že v jednoduchosti je krása. Avšak nijako to nesilím, idem na to postupne. Veď som predsa rozmarná žena. 🙂

      Like

Pridaj komentár

