Chobotničky na kórejský spôsob (nakji bokkeum)

Hoci už u nás existujú obchody s kórejskými potravinami alebo kórejské reštaurácie, kórejská kuchyňa je v našich končinách ešte veľkou neznámou.

Nikdy predtým som kórejské jedlo nejedla a k tomuto receptu som sa dostala iba náhodou. Totiž v mrazničke sa mi povaľovali baby chobotničky, ktoré sme kúpili na trhu Miletičova v skvelom rybacom obchode (dajú sa tam nájsť ozajstné skvosty :)). Polovicu balenia som spracovala ešte v lete a druhú časť som si uschovala na neskôr. Pri upratovaní mrazničky mi na nich padol zrak a tak som začala pátrať po netradičnom chobotnicovom recepte. A že som ho teda našla! Je to extrémne pikantné jedlo, ktoré vám však aj napriek jeho pálivosti určite zachutí. Hoci som nemala všetky potrebné suroviny, ktoré sa uvádzali v pôvodnom recepte (ako napríklad ryžové víno mirin) a nepoužila som toľko čili koľko odporúčal recept (lebo to by už bolo fakt extrémne veľmi extra pálivé), ale myslím, že sa mi aj napriek tomu podarilo docieliť kórejskú chuť!

Potrebné suroviny:

cca 500 g baby chobotničiek (mrazené necháme úplne rozmraziť)
2 PL soli
na marinádu
1 a pol PL čili vločiek
1 a pol PL sójovej omáčky
2 PL medu
1 ČL kukuričného škrobu
1 ČL olivového oleja ( v pôvodnom recepte je uvedený sezamový, ale ten som nemala)
1/4 ČL mletého čierneho korenia
6 veľkých strúčikov cesnaku (pretlačený)
1 cibuľa
2 – 3 mrkvy (podľa veľkosti)
1/2 zelenej papriky
1/2 červenej papriky
1/2 žltej papriky
2 jarné cibuľky
olivový olej
jarná cibuľka a sezam (použila som čierny) na posypanie

Postup:

Chobotničky rozmrazíme, dobre poumývame a očistíme (predávajú ich už očistné, ale dobre im poumývajte hlavy, pretože v dvoch som našla pichliače/tŕne). Takto umyté a očistené chotničky posypeme 2 PL soli a “masírujeme” a silno ich stláčame cca 2-3 minúty až kým sa nezačnú tvoriť malé bublinky. Potom ich dôkladne opláchneme pod tečúcou studenou vodou.Nehcáme odkvapkať.
 Uvedené suroviny na marinádu zmiešame, chobotničky do nej vložíme, dobre premiešame a necháme marinovať kým si pripravíme zeleninu.
Očistenú cibuľu prekrojíme a nakrájame na polmesiačiky, mrkvu nakrájame na plátky, papriku na väčšie kocky, jarné cibuľky pokrájame na kolieska (prípadne šikmo).
Na panvicu dáme 2 PL olivového oleja a rozpálime na veľkom plameni. Pridáme nakrájanú zeleninu, ktorú sprudka opekáme 2 minúty. Napokon pridáme namarinovanú chobotnicu (aj s marinádou) a sprudka ju opečieme 3 minúty (takto nám nezgumovatie, ale zostane mäkká). Odstavíme.
Podávame s ryžou a posypané jarnou cibuľkou a sezamom.

ULOŽIŤ RECEPT 

Pridaj komentár

